2016. november 24., csütörtök


ANTIKOLÁSI  TRÜKKÖK - AVAGY NEM  MIND  RÉGI  AMI   ANNAK  LÁTSZIK 



Az internet világában szerintem fölösleges pénzt kidobni egy-egy ajándék kísérő kártyára, képeslapra, hiszen gyárthatunk sajátot. Amellett, hogy pénzt spórolhatunk, jó kis elfoglaltságot jelent, a gyerkőcökkel is lehet közös program, ráadásul még a mindennapi mókuskerékből  való kikapcsolódásnak  sem rossz. A világhálón sok designer vagy hobby tervező oldalán találhatóak ingyenesen letölthető mintalapok, amit kinyomtatva igazán igényesen fel is lehet turbózni. Szerintem mindenki talál az ízlésének megfelelőt.
Én is egy ilyen kinyomtatott verzióval dolgoztam. Itt találtam: http://glenda-jsworld.blogspot.hu/p/free-christmas-designs.html.
Először is sima stiftes ragasztóval - de ez lehet bármilyen ragasztó, a lényeg, hogy egyenletesen kenjük be a felületet -  felragasztottam a kinyomtatott lapot egy vastagabb papírra, pl. famentes rajzlapra, de lehet picit vastagabb kartonra is. Majd száradás után szépen körbevágtam a formát, az ívek miatt a kis körömvágó olló volt a legmegfelelőbb ehhez a művelethez.A megjelölt lyukakat pedig egy állítható lyukasztóval szúrtam ki. 
Ezek után következhettek a mintadarabok, használtam azokat amik itthon voltak: piros és fekete tintapárnát, fekete waxot és akvarell ceruzát. Volt még egy korábbi munkából gyöngytollam, így azt is használtam itt-ott. (Ez egy kis csőrös tubusos gyöngyházasan csillogó, sűrű fehér folyadék, amiből pici cseppeket kell tenni a felületre, és száradás után olyan mintha kis gyöngyök lennének rajta.

A fekete tintapárnával a szélekről befelé dolgoztam, egyszerűen, laza mozdulatokkal, nem nagyon a papírhoz nyomva feltunkoltam a tintát a papírra, majd még száradás előtt egy darabka papírral picit dörzsöltem a festéken, végül pedig ezüstösen csillogó szürke tintapárnába nyomkodtam a széleket. a hópihéket kis pöttyökkel emeltem ki néhány helyen. Ilyen lett:

A piros tintapárnával is hasonló módon jártam el, mint a feketével, de itt a fehér tintapárnába nyomkodtam az éleket, így kicsit jeges hatásúak lettek a kártya szélei, és ehhez is használtam a gyöngytollat.
Elég sokat festegetek krétafestékkel, és szinte mindig ezzel a wax-al öregítem a felületet. A dobozaim belsejét mindig szép mintás papírral vonom be, és mivel ezek új scrapbook papírok, vagy tapéták, amelyeknek ugyan régies mintájuk van, de a papír élei ált. fehéren virítanak, ezért azokat is ezzel a wax-al kezelem, és nem árt nekik, sőt! Szeretem azt a finom sima tapintást amit kölcsönöz nekik, és a színüket elmélyíti, emellett pedig pont azt az érzést keltik az így kezelt papírok a szemlélőben, hogy jujj de szép régi, vajon mikorról származik?
Na ezt feltétlenül be kellett vetnem ennél a kártyánál is. A szélekre kentem az ujjammal egészen minimális mennyiségeket, csak éppen egy leheletnyit, majd ujjbeggyel, kis tunkoló mozdulatokkal beledolgoztam a papírba, és kicsit el is húzkodtam néhány helyen. Ha valahol koszosabbra szeretnénk, akkor oda tehetünk még waxot. Sokféle gyártmányú, színű és kiszerelésű létezik ebből az anyagból, de arra azért ügyeljünk, hogy a waxolt felületre nem minden toll fog majd fogni.

A következő az akvarellceruza volt. Ez a legolcsóbb talán, és többféle színt is lehet keverni egymással. Egyszerűen a szélekről haladva különböző erősséggel nyomva a ceruzát besatíroztam a szélét, majd csak éppen hogy nedves szivacsba mártott ujjbeggyel a papír szélétől befelé haladva elmostam a ceruza színpigmentjeit. Ebben az a jó, hogy kis száradás után ugyanazzal a színnel többször megismételhetjük a műveletet, vagy éppen keverhetjük a színt egy másik színnel. A kártya éleibe se felejtsük el bemosni a színt. A jobb felső a sima nyomtatott.

Többféle alapanyag, többféle technika, sorba állítva, fölöttük a használt "öregítő" anyag. Az első a kezeletlen darab, csak az összehasonlítás végett. Már csak egy szép zsinór vagy szalag, uram bocsá egy egyszerű spárga a lyukba és mehet a kiszemelt ajándékra. Még valami: a papír hátulja jelen esetben fehér, így azt sem árt egy kicsit kezelésbe venni. Vannak olyan oldalak, ahol kétoldalas mintapéldányokat is találni ezekből a kártyákból. Jó keresgélést - szerintem erre jó lelőhely a pinterest - és utána jó munkát a "sorozatgyártáshoz".

Most tesztelem az antik mod-podge-ot, amelytől állítólag nagyon szép régies külsőt kap még a sima fehér papír is, annak az eredményéről egy újabb posztban számolok majd be.

Remélem tudtam segíteni azoknak, akik szeretik saját kezűleg díszíteni a csomagolást is. 
Ha tetszett a bejegyzés, nézz be a facebook oldalamra is, ahol rendszeresen jelentkezem saját ötletekkel. https://www.facebook.com/rea.reantik/


További szép napot!
Rea


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése