2016. december 10., szombat





MINIATŰR  FENYŐ

KARÁCSONYI DEKORÁCIÓ

Sokan kerestünk a karácsonyi dekorációkhoz miniatűr fenyőket, de sajnos a választék elég korlátozott, és vannak aki még ahhoz sem tudnak hozzájutni. Így ma azon ügyködtem, hogy tetszetős kis fákat készítsek, bárki számára elérhető és filléres alapanyagokból.
Én ezeket a mini fákat a gyerkőctől kölcsönzött kisautókra kötözgettem, majd kis méretű befőttes üvegekbe dugtam őket, vékony réteg műhavat is szórtam az üveg aljára, hogy minél téliesebb legyen a hangulat. 

Felhasznált anyagok: vékony száraz ágak, pici tuja ágak (szerencsésebbek a kertből szedhetnek, én jobb híján az erkélyen lévő tuját "kopasztottam" meg, no azért nem nagyon fáj neki, ne aggódjatok), zöld bársonyszalag, szárított mohaszőnyeg, és ragasztópisztoly, zöld cérna, spárga vagy más zsinór, műhó és csillámpor. 

1. bársonyos fenyőcske

magassága kb. 3,5 cm :)


A bársonyszalagot kb. 1-2 milliméterenként bevagdostam, úgy mint a szalonnát szokták, de úgy is mondhatnám, hogy kirojtoztam. A szalag kezdetén kb. egy cm-t nem vagdostam be, mert ez a kezdő rész és ez fogja majd picit eltartani, szélesíteni a fenyő alsó részét. Egy gyufaszál méretű száraz ágra először próbaképpen feltekertem, hogy miként fog majd mutatni, mert ekkor még el lehet dönteni, hogy szorosabban vagy jobban elhúzva tekerjem majd végig a kis ágon a rögzítéskor.
A rojtozás nélküli véget ragasztópisztollyal rögzítettem, majd elkezdtem feltekerni a többi részt is, spirálszerűen, hogy a felső réteg mindig takarja egy kicsit az alatta lévőt, és közben néhány helyen azért ragasztottam is a biztonság kedvéért. 
A legvégén már szorosabban kellett fogni, és óvatosan ragasztani, hogy ne látszódjon az illesztés, bár ez úgyis alulra került.
Végül egy kis szürke autóra kötöztem, cérnavékonyságú spárgával, és mehetett a  mini "dunsztosba" a műhó tetejére. meghintettem pici csillámporral - én ezt tündérponak hívom egyébként. 

A kis üveg csavaros kupakja fehér volt, amit vékonyan bekentem egy kis ragasztóval, majd csillámport szórtam arra is, az üveg szájára pedig spárgával egy kis fehér gömböc csengettyűt kötöztem.



2. örökzöld természetes minifenyőfa

magassága kb 4,5 cm



Ennek a törzse is a száraz ágból van, bár icipicit vastagabb mint az előző fácskánál.
A tuja ágacskákat pici részekre vágtam, igyekeztem olyan darabokat hagyni egyben, ami majd szoknyásan fog kicsit szétállni, hogy könnyedén tudjam kialakítani a fenyő alakját.


Az alsó réteggel kezdtem, ahová kicsit rövidebb darabokat ragasztottam a törzs köré a ragasztópisztollyal, majd a fa csúcsa felé haladva úgy válogattam a kis ágacskákat, hogy takarja az alatta lévőt egy kicsit, és azzal, hogy egyre kevesebb darabot ragasztottam köré, egyúttal kialakítottam a fenyő csúcsát is.

Ezt a csinos kis fácskát akár JamesBond is fuvarozhatná, így a szürke autóra lett felkötözve.

A  művelethez piros-fehér pékzsineget használtam, ami jól áll a zöld-szürke párosnak.

A kis üvegbe szintén műhóra került a fenyőt szállító kisautó, az üvegre zsineggel egy pici csengettyűt kötöttem, az üveg libazöld kupakját pedig lefestettem.

3. moha-fenyő

magassága kb. 5 cm

A szárított mohaszőnyeget egy színben passzoló zöld cérnával tekertem a törzs köré. Első körben egy kis bumszlit alakítottam ki, amely az alapot adta a többi rétegnek, itt is alulról kezdtem, és haladtam a csúcs felé. Mivel ezzel a mohával viszonylag könnyű dolgozni, mert szép összefüggő telepekben szárítják meg, nem volt nagyon nehéz dolgom. A szép eredmény érdekében az alsó oldalról a gyökerek nagy részét eltávolítottam, így inkább a zöld szín érvényesül, és a vékonyabb rétegből könnyebb kialakítani a hőn áhított kúpos formát.

Az én kis bogaram réges-régen még világoskék volt, ebből az időből származik ez a majdnem egy évtizedes kis kék bogár, amit azért vettünk a gyerkőcnek, hogy olyan autója legyen, mint anyáé :) lagalábbis kicsiben. Ezért ehhez a kisautóhoz érzelmi szálak is kötnek bennünket, bár meglátszik rajta a sok játék-autóverseny nyoma :)



A bogárka így barna-fehér pékzsineggel ödakötözve a kis mohafenyőt szállíthatja.
A kis üveg kupakja a régi gótbetűs könyvemből kapott egy decoupage-olt réteget, és két antik bronz színű csengettyűt is kötöztem rá.

Ha nekem sikerült ilyen kis fákat készítenem szinte a semmiből, akkor te is bátran kezdj hozzá! Ha bárhol elakadsz, kérdezz és szívesen segítek :)

Jó alkotást és szép karácsonyváró időszakot kívánok nektek!

Rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése