2016. november 17., csütörtök





DOBOZ  VAGY  FIÓK?


Úgy vagyok vele, hogy mindegy micsoda, mert egyre kevesebb a tárolóhelyem. Az apróságok meg csak gyűlnek. Átláhatóan szeretném tárolni az alapanyagaimat, mert úgy könnyebb a tervezés is, ha csak ránézek a dolgokra és tudom mihez mi passzol, nem utolsó sorban pedig azt is látom, ha valamiből már fogyóban van. 
Ezt a szürke antikolt fiók-dobozt az oázisban vettem, elvileg növény-összeültetésre szánták - ezért volt kibélelve nejlonnal. A fogantyú gagyi kínai minőség és csúnya is, de a doboz elég nagy volt az árához képest, ezért a vétel mellett döntöttem. Imádom a szürkét, de ez így nagyon nem illett semmihez sem, ráadásul ez az antikolt felület  hagy némi kívánnivalót maga után.
Így kezelésbe vettem, amíg a kis szalagtartó gurigák száradtak, addig ennek az átfestése is megörtént. Ezt csak Annie Sloan Old White árnyalatú krétafestékkel festettem le kívül, a belsejébe pedig újságmintás csomagolópapírt szabtam és ragasztottam, mégpedig antik mod podge-al. Jó volt vele dolgozni :)
Száradás után minimális csiszolás és koptatás következett, majd egyedi transzferminta került rá, amit az áttetsző wax, majd a sötét antikoló waxréteg követett.
Külön szeretem, hogy a szögek valószínűleg szögbelövővel kerülhettek a doboz puha fájába, mert így szép kis lyukak alakultak ki a felületen. No ezeket eszem ágában sem volt eltüntetni, sőt a csiszolást sem vittem ám túlzásba, mert az volt a cél, hogy minél rusztikusabb legyen a felület, hogy az antik wax a mélyebb részekbe jól "beüljön" és igazán régies, kopott és agyonhasznált hatást keltsen. 
A felület elkészült, már csak fel kellett kerülnie a gagyi fogantyú helyére egy újnak, ami antik bronz színű és az egyik kedvenc fogantyú típusom.

Még pár hónapja vettem négy kis antik bronz lábacskát is egy kézműves üzletben, mert nagyon megtetszettek, eredetileg egy zárható dobozra szántam, de most ki kellett próbálnom, hogy mutat ezen, így felcsavaroztam azokat is, aztán belaktam ezt is szalagtekercsekkel.


Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést, ha bármi kérdésed van, tedd fel bátran :)











rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése