2014. szeptember 27., szombat



REA ALMÁS PITÉJE





Még sosem sütöttem olyan igazi amerikai almás pitét, és ma kedvet kaptam hozzá.

tészta hozzávalói:
40 dkg liszt
2 tojás sárgája
12 dkg cukor
12 dkg vaj
6 teáskanál tejföl
1 citrom reszelt héja
1 kávéskanál sütőpor és 2 db babapiskóta

töltelék hozzávalói:
4 nagy alma
4 evőkanál cukor
1/2 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 nagy marék mazsola
A hozzávalókból közepes keménységű tésztát gyúrtam, majd 2/3-1/3 részre osztottam. A nagyobbat kerek alakúra nyújtottam, és a kerámia pite formába simítottam, a széleit körbevágtam. Ezután babapiskótát morzsoltam rá, hogy a lédús alma ne áztassa majd el a tésztát.

A töltelékhez a meghámozott almát kockacukor nagyságú darabokra aprítottam, és a cukorral, fűszerrel a mazsolával együtt félig felfőztem. 

A langyosra hűlt tölteléket a formába öntöttem, majd a kisebb darab tésztát is kerekre nyújtottam, és a szélén a fölösleges tésztát levágtam. 
A maradék tésztából dekorációt készítettem körben a pite szélére, a közepére pedig késsel nyílásokat vágtam, ahol sütés közben a gőz távozhat, és megkentem tojással, hogy a sütőből kivéve majd szép fényes és aranybarna legyen. Előmelegített 170 fokos sütőben 40-45 percig sütöttem.
Sütés közben isteni almás fahéjas illattal telt meg a lakás, és a párom már alig várta, hogy megkóstolhassa. Azt hiszem nem csalódott, mert nem csak jól néz ki, de finom omlós tészta párosult a lédús almás-mazsolás töltelékkel.

Még Miyu cica is kunyerált a tésztájából :)







Ha kedvet kaptál a sütögetéshez, akkor bátran kezdj hozzá!




Jó sütögetést és jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése