2013. augusztus 6., kedd



KALÓRIABOMBA 


jó ideje csábít már ez a süti, mert 
1. imádom a nutellát, még akkor is, ha nem látszik rajtam és nem zabálom magam belőle degeszre
2. a gyerkőc is hasonlóan érez iránta és
3. mert néha olyan jó bűnösnek mondott élvezetekkel vétkezni, ugye? no és ez az a süti, ami mellett ha elmegyek, egy vékonyka szeletet akkor is kell vágnom, ha a nyaralásra nem szeretnék pocakot ereszteni.

Szóval ma, a kánikula ellenére, sütkérezésbe fogtam, és kisült az első - azóta már azt is tudom, hogy biztosan nem is az utolsó adag - ebből az isteni egyszerű és isteni finom sütiből, ami miatt a kisfiam elnevezett nyami-maminak. A süti neve nálunk nutella-brownie lett, a hozzávalók listája pedig igazán nem foglal sok helyet a papíron, mert csupán:


2 tojás
10 evőkanál liszt
280 g nutella 

szükséges hozzá. (Én azért a biztonság kedvéért egy picurka sütőporral adtam neki némi lazaságot, mert nem szeretem a szalonnásan, nyerses tésztát.)






Az elkészítés sem sokkal bonyolultabb, a nutellát összekevertem a tojással és a liszttel, sütőporral, majd sütőpapírral bélelt formába öntöttem. (gondoltam, hogy szórok rá diót vagy mandulát, de most apró csokigolyók formájában került még némi plusz kalória bele, de a következő adag mandulás lesz)

Előmelegített sütőben, 160 fokon, kb. 25 percig sütöttem, amíg a teteje kezdett picit repedezni, és nem bírtam várni, amíg kihűl - mert a sütés alatt olyan isteni csokis süti illat volt a lakásban - muszáj volt beleharapnom a fotó elkészülte után. Domosnál is hatalmas sikert aratott, és még a párom is evett egy szeletkét, aki pedig nem rajong sem a csokisért, sem a sütiért, főleg nem az esti órákban.



Én kerek torta-formában sütöttem, de simán mehet a muffinhoz használatos papírkapszlikba is, vagy egyszerűen egy kisebb, mélyebb tepsibe. 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése