2013. október 23., szerda







VILLÁMGYORS  ALMÁS  TEKERCS

A megfázós napjainkat éljük, ezért szerettem volna valami gyors finomsággal kényeztetni magunkat, hátha elősegítem ezzel a gyorsabb gyógyulást. 

Szinte mindig tartok itthon kész leveles tésztát, tegnap pedig vettem egy halom gyümölcsöt, így nekiláttam ezt az almás, fahéjas-barnacukros villámgyors sütit összeállítani. A tésztát megkentem olvasztott vajjal, majd alaposan megszórtam őrölt fahéjjal ízesített nádcukorral. A tésztából 10 db, kb. 1,5-2 cm-es csíkot vágtam, vékonyka almaszeleteket fektettem rájuk oly módon, hogy a héjas széle lelógjon a cukorral alaposan elkényeztetett tésztáról, majd lazán feltekertem és minden egyes darabot becsücsültettem a sütőpapírral bélelt tepsibe, megkentem tojással és a díszítés - no meg a kalóriák miatt is - szórtam rá jégcukrot. Majd betoltam az előmelegített sütőbe és 170 fokon, kb. 20 perc alatt szép pirosra sütöttem. A barnacukor szépen megolvadt a vajjal együtt, így finom karamellréteg képződött a tésztán. 

Nem mondom, hogy a világ legszebb sütije, de finom lett, és erre nekem elég az a bizonyíték, hogy a párom - aki ódzkodik ennyi szénhidrátot enni - rögtön kettőt is evett belőle.

 
Rea




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése