2014. november 10., hétfő







DONUT

de lehet fánk is :)
Múlt héten kaptam a nővéremtől egy donut sütő tepsit, aminek nagyon-nagyon örülök és még egyszer Köszönöm neki, hogy gondolt rám! Cserébe a Svájcban nehezen beszerezhető szaloncukorból küldök nekik az ünnepekre, hátha sikerül olyan örömet okozni majd, mint ahogy én örültem :)

A recepteket már egy ideje gyűjtögetem, és alig vártam, hogy kipróbáljam az új szerzeményt. Kiválasztottam egy vaníliás és egy csokis változatot, az én nagyfiam pedig a vaníliás mellett döntött - legközelebb csokis készül majd - és elkezdtem az edényeimet összemaszatolni.
A recept és az elkészítés elég egyszerű:

- 2 cup liszt
- 2 evőkanál mandulaliszt
- 1 kávéskanál sütőpor
- 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
- 1 csipet só
- 2/3 cup cukor
- 4 evőkanál olvasztott vaj
- 1 cup tej
- 1 vaníliarúd kikapart belseje
- 2 tojás


A lisztet, mandulalisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót összekevertem egy nagyobb tálban. A tojásokat, a tejet, a cukrot, a vaníliát és a vajat egy másik tálban kevertem ki, majd a kettőt összekeverve, egy viszonylag sűrű palacsintatésztaszerű masszát kaptam, amit nyomózsákba töltöttem (előtte a csövet lezártam, mert kifolyt volna mielőtt teletöltöm a zsákot, de egy nejlonzacsi is megteszi aminek levágjuk az egyik sarkát) és a mélyedésekbe adagoltam a masszát, kb. fele magasságig. Ez a mennyiség nekem 19 db donutnak lett elég.
180 fokos sütőben, légkeveréses üzemmódban kb 10-12 percig, arany színűre sütöttem a fánkokat, mert így alul szép aranybarna lett. 

Díszítés előtt hűtöttem, majd puncs ízű cukormázat készítettem (nem reklámozom melyiket) és a fánkok aljára csurgattam - azért arra, mert sülés közben ez a fele szépen egyenletesen gömbölyded lett a mélyedés alakját felvéve. A még nedves mázra pedig színes cukorkákat szórtam.


Kék cukros csakis Domos kérésére. Próbáljátok ki ha tehetitek, mert egészen más élményt nyújt, mint az olajban sült fánkok, emellett nagyon csinos egyforma mindegyik. 








(fotók: rea)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése