2014. február 2., vasárnap





VALENTIN  SÜTI 

füge-lekvárral 

Hamarosan újra itt a Bálint nap. Kellene valami egyszerű, de mégis extra és valami szívecskés, de mégsem piros.

Ez a linzer, amelyet nagyon egyszerű elkészíteni.

hozzávalók:
30 dkg liszt
20 dkg vaj vagy margarin
10 dkg porcukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tojás sárgája
1 késhegynyi sütőpor
1 citrom reszelt héja
gyümölcs lekvár és porcukor

A vajat elmorzsoltam a lisztben, majd hozzáadtam a tojás sárgáját, a porcukrot és a többi hozzávalót, gyorsan összegyúrtam és hideg helyen pihentettem kb. 20 percig. Majd kinyújtottam és kb 1 cm széles csíkokra vagdostam fel a pizzavágó segítségével (késsel macerásabb és nehezebb). Majd következett egy kis pepecselés a fonással, a képen látható módon - váltogatva az alsó és felső tészta-csíkokat (óvatosan dolgozz vele, mert könnyen törik a tészta) amíg az utolsó csík is elfogy. 
Ezután a szívecskés kiszúrómmal formáztam, majd a maradék tésztát összegyúrva és ismét elnyújtva kiszaggattam a fonott szívek sima párját is. 

160 fokos sütőben kb 12-15 perc alatt megsütöttem őket. 
Amikor kihűltek, a sima szívecskékre füge lekvárt púpoztam és összeragasztottam a fonott párjával, majd porcukorral behavaztam a tetejüket.
Egy szép dobozba is csomagolhatóak Bálint napi ajándéknak, és akár előre is elkészíthetjük, mert jó sokáig eláll.











Jó sütögetést és jó étvágyat!   rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése