2016. október 18., kedd





OSZTÁLY - FA

teremdekoráció
A pinteresten nézelődve akadt az utamba egy ehhez hasonló fa, amely nagyon tetszett. Az évszakok jelentek meg egy fában, és az alapötletet adta ennek az elkészítéséhez. Én picit tovább gondoltam, mert osztály-fát képzeltem belőle. Átküldtem a talált fotót a gyerkőcöm osztályfőnökének, és leírtam, hogy hogyan gondolom, és ha tudnák használni a teremben dekorációként, akkor szívesen elkészítem. Az ötlet neki is tetszett, megkaptam a tanulók születési hónapját és napját egy listán, mert ez a fa abban is különbözik a kiindulási alaptól, hogy az évszakoknál megjelennek az akkor született fiúk-lányok nevei. Személyiségi okokból több adat nem szerepel róluk. Az ötlet és az alapanyagok megvoltak, kezdődhetett a kivitelezés. Egy jó nagy kartondobozra felskicceltem a fatörzset, a lombokat, majd sniccerrel körbevágtam. Ahol kellett ott kiegészítettem, és a hátsó oldalon - dupla kartunfülekkel - megerősítettem minden instabil részt. A lombokra fehér kartonból vágtam egy fedőlapot és felragasztottam a hullámkartonra, mert nem szerettem volna, hogy bármilyen pótlás láttszódjon előlről.

Amikor megszáradt a ragasztó, elővettem a lurkó tavalyról megmaradt temperás tubusait, és befestettem a lombokat és a törzset. Amíg a festék száradt, addig vagdostam a leveleket, és hosszú csomagolópapír-csíkokból sodortam a fatörzshöz szükséges takarást. Beírtam a neveket a levelekbe, a téli hópelyheket aprócska tortapapír helyettesíti. A festék száradását ezután hajszárítóval segítettem elő. Közben Domos felmondta a leckét, vacsit készítettem, stb. 
Majd következhetett a ragasztgatás- tetemes mennyiségű ragasztórudat tud elfogyasztani egy ilyen fa - így a páromnak hazafelé jövet hoznia is kellett egy dobozzal, hogy mindent fel tudjak ragasztani. 
Az alap befestésére azért is volt szükség, mert így a törzs papírcsíkjai és a levelek között sem a fehér papír kukucskál ki.


Szépen, komótosan lehet vele haladni, a sodort papírcsíkokat rögzítettem fel először mert abból lettek az ágak is, és az jelölte ki a továbbiak helyét.

Azt hittem, hogy az apróságok felhelyezése pikk-pakk gyorsan fog menni, hát most már nem hiszem, de nagyon élveztem a készítését! Olyan jó volt látni, hogy egy régi kartondobozból, pár darab színes kartonból és egy tekercs barna csomagolópapírból milyen klassz dolgot lehet alkotni.
A tavaszhoz világosabb zöld leveleket és virágokat párosítottam. Ez utóbbiakat készen vásároltam. A nyárhoz a leveleken kívül szép piros almákat tettem, amelyeknek van pici száruk is ágacskából. Az ősz színes levelekben bővelkedik, a télhez pedig hópehely-imitációk kerültek a csupasz ágakra.





A négy évszak külön-külön:

 

 


A törzse felkerült egy kis tábla, amelyet fekete táblafestékkel festettem le, így lehet majd aktualizálni az adott tanévre az osztály-fát.

A gyökereknél kicsit kiszélesedik a törzs.
Pici mókus-odú (amikor Domos kicsi volt és fát rajzolt, mindig volt rajta egy ilyen kis lak),
és egy fa-göcsört is tekereg a törzsön. Csak simán felragasztva a csíkokat túl snassz lett volna :)










Munkaigényes, de nagyon jó dolog egy ilyet összehozni. Akár családfát is lehet ily módon készíteni a gyerekekkel, pl. fotókkal kiegészítve. Próbáljátok ki :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése