2016. október 5., szerda



A   (majdnem)  KESZTYŰ

Pár hónappal ezelőtt kaptam a nővéremtől két motring csodaszép szürke-fekete melírozott fonalat. Imádom ezeket a színeket, és a ruhatáramban is sokféle ruhadarab megtalálható ezeknek az árnyalataiban, így valami olyat szerettem volna belőle alkotni, amit sokmindenhez viselhetek. 
Sokáig nem tudtam dönteni, hogy mi is legyen az, de utána megszületett az ötlet: mivel van egy imádott régi fekete bogárhátú volkswagenem, amiben azért nem olyan tipp-topp a fűtés, sajnos a kezem sokszor fázik vezetés közben. De kesztyűben meg nem olyan jó vezetni, sőt telefont is csak egy kesztyűmben tudok használni (mert az okoskesztyű), így kézmelegítőt terveztem kötni a szépséges fonalból, amiből az ujjaim kilátszanak. Na, akkor ezzel a résszel meg is volnánk, következhetett a kivitelezés. Előbányásztam a legvékonyabb zoknikötőtűimet és készítettem egy próbát, amin lemérhettem, hogy a 10 szem hány cm. széles is lesz.

Megmértem a kezemet körben, kiszámoltam, hogy ahhoz a szélességhez hány szemmel kezdjem, és elkezdtem az alkotást. Én 2,5 mm-es tűvel kötöttem a zoknifonalat és az én kezemhez 52 szemmel kötöttem végig. Ezek a fajta fonalak elég vékonyak így nem ajánlatos nagy tűvel kötni, mert akkor nagyon laza lesz a kész munka. Persze ha valaki szorosan köt, akkor választhat vastagabb tűt is, ha pedig nagyon lazán, akkor vékonyabbat, így kiküszöbölhetőek ezek a dolgok. Mivel nem akartam rá hosszában varrást, inkább a zoknikötőtűket választottam a körkötőtű vagy a sima hosszú kötőtű helyett (azokkal nem lehet ilyen kis méretet szépen körbe kötni szerintem).
Mivel imádom, hogyha a karomon olyan lazán hosszan fel lehet húzni a kesztyűt, ezért jó hosszúra kötöttem.
A kezdéstől kb. 28 cm magasságban ketté vettem a szemeket - így létrehoztam egy nyílást a hüvelykujjamnak - és nem körben kötöttem 12 sort, hanem oda-vissza. Majd a 13. sortól ismét körkörösen haladtam tovább még kb 5 cm-t. Az utolsó 5 sort patentmintával (1 sima - 1 fordított) kötöttem, mert így nem kunkorodik majd vissza a széle a munkának, és nem is lesz laza, mert így rugalmasabb anyagot kaptam. Az alsó szélén, vagyis a kezdéskor csak simán kötöttem a sorokat, ott nem baj, ha kunkorodik, sőt még direkt jól is áll neki.

Ilyen lett felvéve, és úgy tűnik hamarosan hordhatom is.

Ha kedvet kaptál hozzá, és a te kezed is fázik, akkor bátran fogj hozzá! Nem kell hozzá nagy kötéstudomány .) 



Rea


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése