2013. szeptember 14., szombat



GYÜMÖLCSÖS  SÜTI - EZÚTTAL  SZILVÁVAL



Nem tagadom nagyon szeretek enni, főleg finomakat és bizony nem vetem meg a sütiket sem! Sokszor vagyok vele úgy, hogy inkább én alkotok valamit - ha kell éppen gyorsan is - mert tudom, hogy én nem rakom teli mindenféle adalékanyaggal és ízfokozóval.

Ma családi mozidélelőttöt tartottunk a hűvös- esős idő jóvoltából, így hazaérkezés után csak egy gyors ebédfőzésre volt idő. Ebéd közben viszont eszembe ötlött, hogy a zöldségestől tegnap zsákmányolt szilvák egy részével kezdeni kellene valamit, és mivel sokat nem akartam vele vacakolni, előkerült hozzá a 

hűtőszekrényből egy csomag előre elkészített leveles tészta. Amíg a tészta kiolvadt, a kimagozott és feldarabolt szilvára került barnacukor, vaniliáscukor és mézeskalács fűszerkeverék (minden almás és szilvás sütihez is ezt használom, mert nem csupán fahéjat és szegfűszeget tartalmaz, hanem szerecsendiót, koriandert, gyömbért, édesköményt, szegfűborsot, ánizst, csillagánizst és kardamomot is, szóval tökéletesebb már nem is lehetne). A muffintepsi mélyedéseibe kis darabokra vágott sütőpapírt tömködtem, majd az elnyújtott tésztából mindegyikre egy-egy négyzetet tettem, amit megszórtam babapiskóta morzsával, hogy a szilvatöltelék ne áztassa el a tésztát, majd belelapátoltam minden kis kapszliba a tölteléket, és előmelegített sütőben megsütöttem, és mivel már elpusztítottam belőle 3-at is, biztosan állíthatom, hogy érdemes rászánni azt a fél órát, mert megéri! 

Nem tökéletes és nem gyönyörűszép, de nagyon finom, a fűszeres sültszilva kissé fanyarédes íze pedig tökéletesen ellensúlyozza ezt a ronda esős időt.


Jó étvágyat!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése