2016. június 12., vasárnap




CSERESZNYÉS   
RÉTES

Tavaly lemaradtam a fekete cseresznyéjéről híres szomolyai cseresznye-fesztiválról, de idén sikerült eljutni. Bevallom csalódás volt, mert egy szem fekete cseresznyét sem láttunk az árusoknál, és a kérdezősködés sem vezetett túl sok eredményre, a fesztivál pedig az a szokásosan lapos falusi rendezvény volt. Szomorúan és két üres kosárral bandukoltunk vissza a kocsihoz, amikor az egyik kapu előtt tábla hirdette: cseresznye eladó! Az utolsó 7 kilónyit sikerült bezsákmányolni.

Tervek az apró, fekete és édes bogyókkal:

- dzsem (életem első saját főzésű nyalánksága, amely éppen most, édesen illatozva rotyog a fazékban),

- cseresznyés rétes,

- és persze degeszre tömni a pocakunkat!

A készen kapható rétestésztát  gyorsan beszereztem, milyen jó, hogy ismét nyitva vannak vasárnap az üzletek! (A páromra gondolva teljes kiőrlésű változatot is vettem.)
- A rétestésztát kicsomagoltam, kissé meglocsoltam olvasztott vajjal, megszórtam apróra tört amaretti kekszmorzsával, a kimagozott cseresznyéket elszórtam rajta, feltekertem és kivajazott tepsire fektettem, majd a tetejét is átkentem olvasztott vajjal, és kb. 25 percre száműztem a forró sütőbe. 
Cukor nem kell bele, a morzsa és a gyümölcs eléggé édes :)


Aranybarnára sütöttem, megszórtam porcukorral, és kezdődhetett a dőzsölés!
Egy szép régi villa és tányér mellett jól mutat ez az édes nyalánkság. 

Az egész szinte csak cseresznye, a leheletvékony ropogós tésztaburok pedig remekül kiegészíti.

Jó étvágyat










Rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése