2016. június 22., szerda




NEOBAROKK   KISASZTAL

- - -

stílusváltás


A neten vadásztam ezt a kisasztalt. Igazából nem is kicsi, pont jó kis méret a kanapé mellé lerakónak, vagy akár kis kávézóasztalka is lehet a nappali díszeként. Az asztallap formája és kecses ívei hatottak a fantáziámra első perctől, és nem kellett sokáig győzködnöm magam, hogy szeretném.

Szerencsés vagyok, hogy végül én nyertem meg a licitet, és ráadásul egy új, de a manapság kapható, nekem egyáltalán nem tetsző asztal árának töredékéért. Ez még fából készült, politúrozott felületekkel, és hajdan biztosan sok-sok ugyanilyen szépséges bútor között lakott egy szép nagy házban. Mostantól pedig nálunk lesz.


Politúrozni nem tudok - bevallom nem is fűlne hozzá a fogam, mert iszonyatosan macerás és időigényes mutatvány - és amúgy is lefestve képzeltem el az új életét. 
Kifejezetten szép állapotban volt, de azért itt-ott voltak rajta mélyebb karcok és repedések, azokat javítani kellett. Nem kell ám megijedni, a fagitt leheletvékonyan van rajta és alig maradt belőle a csiszolás után a felületen.

Kezdetét vehette az első félidő (hogy maradjunk a focinál), csak én ecsettel és festékkel lövöm a gólokat :)

Félre téve a tréfát, az első réteg nem nagyon fedett, de nincs is ezen mit csodálkozni, alaposan átcsiszoltam a felületet, szóval kicsit beitta. 

De a második réteg már tökéletes volt, tehát következhetett a wax előtti csiszolás. 
Az élek mentén, és itt ott a lábakon is koptattam a festékből, egészen vissza az eredeti felületig.
A csiszolás utáni alapos portalanítás végeztével kerestem egy lézernyomtatóval előre kinyomtatott képet, mert transzferálni szerettem volna a felületre.
Erről a műveletről nagyon sok helyen lehet informálódni, a lényeg dióhéjban annyi, hogy szükség van hozzá egy felületre amire szeretnéd a mintát, egy tükörképként kinyomtatott képre vagy szövegre és egy transzferáló folyadékra - ez lehet speciálisan erre a célra kitalált, mint pl. a Pentart transzfer folyadékja, de lehet Almawin narancsolaj koncentrátum, vagy akár levendula illóolaj is. Én a Pentartosra szavazok, az adta eddig a legszebb eredményt :)
Ezen kívül fültisztító pálcikára vagy vékony ecsetre és egy kiskanálra vagy jégkrémpálcikára.
Első körben rögzítsd a mintát a nyomtatott felével a felületre - én erre a célra maszkolószalagot használok - majd nem tocsogósan, de ne is túl spórolósan, itasd át a papírt a transzferáló folyadékkal.


A képeknél nem olyan eget verően fontos a tükörkép, de a szövegnél már annál inkább :)

Ha ez megvan, akkor egy jégkrémpálcikával (nekem ez jött be leinkább) vagy egy kiskanál domború oldalával óvatosan - de azért határozottan nyomva - dörzsöld át a mintát a díszítendő felületre.


Amikor az egész mintával végeztél, akkor vigyázva távolítsd el a papírt a felületről és hagyd száradni pár percig, hogy elpárologjon a transzferáló folyadék.

Végezetül az egész asztalkát átecseteltem áttetsző wax-al, amit azután egy puha ronggyal beledolgoztam.


Mivel a férjem vezetékneve Fehér, ez a minta passzol hozzánk, ráadásul jól is mutat a bútoron. 



A házikó is ott van ám megbújva.












Rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése