2016. június 13., hétfő



VILÁGMÉRETŰ 


- akarom mondani -


 VIRÁGMÉRETŰ PROJEKT



Már jó ideje dédelgettem azt az ötletet a kivitelezendők között, amelyhez az ihletet ez a kép adta. 

Kellett hozzá egy nem túl nagy de azért nem is kicsi méretű földgömb, ráadásul olyan aminek nem volt a tengelyhez rögzített fokbeosztása, mert az a ráragasztott virágok miatt akadályozta volna a forgást. Na és az sem volt elhanyagolható szempont, hogy olcsó legyen és ne sajnáljam esetleg "tönkretenni". A netes adok-veszek oldalon találtam rá a megfelelő példányra, amely még a Szovjetuniós időkből való retro, de nem régiség.

Első lépésként szétszedtem, megtisztítottam és a földrészek körvonalát bekarcoltam. Ez nagyon fontos volt ahhoz, hogy pontosan tudjam majd az átfestés után is, hogy mi hol található.

Alapként a Lignocolor Tabernas árnyalatát választottam, és a fa tartó alapot, valamint a földgömböt is átfestettem vele.

Az én nagyfiam szerint ez a sötét bolygó a Star Wars-ból, de nekem a megfelelő alap, és szerencsére a karcolások is jól láthatóak, ez volt az elgondolás is.

Majd következett két réteg old white, amelyet visszacsiszoltam itt-ott. A fém tartórészeket is szépen megcsiszolgattam, és a karcolások mentén halványan átrajzoltam a kontinensek körvonalát. (az ott Afrika)

Következhetett a színtelen és a sötét wax réteg!

Ilyen régies, kopott rusztikus felületet kaptam a használatuk után. Na eddig minden úgy haladt, ahogy elképzeltem, hurrááá!!!

A földrészek belsején kihagytam a waxot - nem pocsékoljuk, no és tapasztalatból tudom, hogy a waxolt felületre való ragasztás nem egyszerű feladat, még a ragasztópisztolynak sem!

Színek szerint kupacokba válogattam a jó előre elkészített papír hortenzia virágokat, és kezdődhetett egy újabb pepecselés. Kevertem több színt és több árnyalatot az egész munka során végig, és még a virágfejek méretét is variáltam.
Miután a kontinensek kivirágoztak, még nem volt túl sokatmondó a földgömböm, kellettek a részletek és hozzá az eszközök is.
Transzferálás helyett most a kézzel festés mellett döntöttem. Kerestem egy szép cirkalmas betűtipust, kinyomtattam a címszavakat és a vállfáknál használt technikával felvarázsoltam az elnevezéseket a golyóbisra, majd vékonyan megpróbáltam áthúzni a hosszúsági köröket és a főbb szélességi köröket is.

A kinyomtatott szöveg hátulján grafitceruzával átírtam a szöveget, 
felrögzítettem a felületre, kicsit satíroztam a ceruza végével.
A grafit nyomot hagy, és lehetővé teszi, hogy szép egyenletes betűk legyenek majd a kész munkán.
Következhetett a vékony ecset és a fekete táblafestékes áthúzás. Nagyon kell ám figyelni, főleg ha ilyen kicsi és vékonyka vonalak vannak.

Alakul ...
 ... de így azért sokkal jobb.


Egy szép olivzöld, keskeny szalagból vékonyka zöld drót segítségével leveleket is gyártottam, amelyeket elszórtan felrögzítettem a virágok mellé.


Számítógép segítségével még az íves szöveget sem túl bonyolult ám egyenletesen felfesteni. 

Globe of the Hidrangea Macrophylla 

vagyis: kerti hortenzia földgömb :)


Na és akkor a mostani helyén az új alkotás.

Amerika

Afrika

Ausztrália és a kis szigetek (tudom-tudom több is van, de most ez ilyen lett, ok?)

Sok helyen még koptattam, kapartam is  a felületen, csak mert nekem úgy tetszett és jól áll neki.

Néhány részlet:














Rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése