2014. április 30., szerda





RÉPATORTA

Áprilisban nálunk nem a nyuszi miatt készült répatorta, hanem a párom születésnapi tortakívánsága alkalmából. Ez volt az első répatortám, és nem az utolsó :o) mivel annyira finom.

Az előkészületek "gyurmázással" kezdődtek, hiszen milyen répatorta az, amelyiket  nem répa díszít? Tehát vettem egy adag cukormázat és jól átgyúrtam.


Mivel a répa ugyebár nem fehér, ezért ételszínezékkel is átgyúrtam az édes masszát.
Apró golyócskából mini répát formáztam majd két pici zöld levélkét is, amelyeket fogpiszkáló segítségével ügyeskedtem a helyükre. 
Ebben az én nagyfiam is segítőkészen tevékenykedett, csak az ő répácskái valahogy mindig eltűntek a pocakjában :o)
Hogy még répásabb legyen - persze külsőre - késsel pici mélyedéseket nyomkodtam rá.

Majd kezdődhetett a sorozatgyártás.
Előrelátóan pótrépákat is készítettünk, nem mind került a tortára - csak a gyertyákat helyettesítők.

1 éjszaka alatt megfelelő keménységűre szikkadt, így a díszítés már készen is volt.
Másnap kisült a lényeg is, vagyis maga a répatorta.

tészta hozzávalói
2 cup liszt
1 és 1/2 cup reszelt répa
1 tojás
1/2 cup nyírfacukor  és 1/2 cup barnacukor
1/2 cup olaj
3/4 cup narancslé
1/2 cup durvára vágott pirított dióbél
egy jó nagy marék mazsola
sütőpor, reszelt citromhéj és fahéj 

citromos máz hozzávalói
fél citrom leve és annyi porcukor, hogy még folyós de elég sűrű cukormázat kapjunk


Én szeretem, hogy ilyen rusztikusan végigfolyik az oldalán a savanyúan fanyar, de mégis édes máz.
nyami














rea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése